سریال و انمیشن

معرفی و بررسی فیلم پول و پارتی ؛ یک عاشقانه رمانتیک!

معرفی و بررسی فیلم پول و پارتی ؛ یک عاشقانه رمانتیک!

فیلم پول و پارتی یکی از کمدی‌های پرمخاطب سال 1403 است که این روزها با اکران خود توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند. در این مقاله با معرفی و بررسی این فیلم همراه شما می‌شویم.

ساخت فیلم‌های طنز از دوران پس از کرونا در ایران بیشتر از همیشه رواج پیدا کرد‌. در واقع پیش از این در سینما شاهد آثار طنز بودیم اما آثار کمدی به دلیل اینکه گیشه‌ها را بیشتر راضی می‌کنند، در شرایط امروز پرطرفدارتر هستند. پول و پارتی یکی از جدیدترین کمدی‌های اکران شده در سال 1403 است.

فیلم پول و پارتی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سعید سهیلی ساخته شده است و نویسندگی آن را حسام سامری‌زاده برعهده داشت. این اثر توسط شایسته در تابستان 1403 توزیع شد و تولید آن در سال 1402 اتفاق افتاد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی فیلم سینمایی پول و پارتی همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی پول و پارتی

ژانر فیلم پول و پارتی عاشقانه و کمدی است. این اثر در سال 1402 تولید شد و در 3 مرداد سال 1403 بر روی پرده سینماها رفت. مدت زمان این اثر 90 دقیقه است.

داستان فیلم پول و پارتی

داستان فیلم پول و پارتی

خلاصه فیلم پول و پارتی درباره دختر و پسری پرشور و جوان است که شخصیت‌های متضادی دارند، اما شکوفه‌های عشقی که در دل آن‌ها شکفته می‌شود، تضادها را کنار می‌زند و آن‌ها را به یک اشتراک عمیق می‌رساند. فیلم با نگاهی باز به مسائل اجتماعی دنیای امروز نیز می‌پردازد و قصد دارد این مفهوم که در دنیایی که آدم‌ها بیشتر جذب مال، ثروت و یا مقام می‌شوند، عشق نیز وجود دارد را به مخاطب نشان دهد.

بازیگران فیلم پول و پارتی

در این قسمت به سراغ معرفی هنرپیشه‌های این فیلم می‌رویم که اکثر آن‌ها بنام و شناخته شده هستند. ابتدا با بیوگرافی بازیگران اصلی و سپس معرفی سایر آنها همراه شما هستیم.

ساعد سهیلی

بازیگران فیلم پول و پارتی

ساعد سهیلی بازیگر اهل ایران و پسر سعید سهیلی کارگردان است. او در 30 بهمن ماه سال 1366 به دنیا آمد و به واسطه شغل پدر از همان کودکی با بازیگری آشنا بود. این بازیگر نخست در سال 1380 با بازی در فیلم شب برهنه به کارگردانی پدرش بازیگری را آغاز کرد. سپس در سال 1388 با فیلم تلویزیونی میان ماند و رفتن به طور حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شد. آقای سهیلی بیشتر به واسطه نقش حسن در سه‌گانه گشت ارشاد شناخته می‌شود. او تا کنون سه‌ بار نامزد سیمرغ بلورین برای فیلم‌های گشت ارشاد، رخ دیوانه و گشت ارشاد ۲ شده است. از آثار معروف ساعد سهیلی باید به فیلم‌های متروپل، چند متر مکعب عشق، ۵۰ کیلو آلبالو، لاتاری، روز صفر، شهرک و سریال‌ نهنگ آبی اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

پردیس احمدیه

هنرپیشه های فیلم پول و پارتی

پردیس احمدیه بازیگر زن اهل ایران در 8 تیر سال 1371 چشم به جهان گشود‌. او در سال 1386 با فیلم مقلد شیطان وارد دنیای بازیگری شد‌. سپس در سریال یادآوری که اتفاقا مورد توجه نیز قرار گرفت، ایفاگر نقشی کلیدی بود. این هنرپیشه سپس در به تدریج با فیلم‌های خانه دختر، لاک قرمز، خفه‌گی، مجبوریم و لامینور دیده شد. اما نقشی که خانم احمدیه را کاملا به رنج وسیعی از مخاطبان معرفی کرد، نقش ساحل مولایی در سریال معروف پوست شیر بود. این هنرپیشه برای فیلم تومان برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشن حافظ و برای سریال پوست شیر نامزد دریافت تندیس حافظ شد.

همچنین بخوانید :

مهدی هاشمی

ژانر فیلم پول و پارتی

مهدی هاشمی بازیگر پیشکسوت و محبوب ایرانی در در 16 آذر سال 1325 به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و به همراه داریوش فرهنگ در سال 1348 گروهی به نام پیاده تاسیس کرد و تئاتر انجام داد. در سال 1358 مهدی هاشمی اولین فیلم خود با نام زنده‌باد را بازی کرد و سپس با سریال افسانه سلطان و شبان به شهرت رسید. این بازیگر تا کنون برای فیلم‌های دو فیلم با یک بلیت، آقا یوسف و آلزایمر برنده سیمرغ بلورین و برای فیلم‌های خارج از محدوده و همسر نامزد سیمرغ شده است. مهدی هاشمی در طی سال‌های فعالیت خود به عنوان بازیگر در فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهای متعددی حضور پیدا کرده و بسیار مشهور است.

امیر جعفری

تاریخ اکران فیلم سینمایی پول و پارتی

امیر جعفری بازیگر اهل ایران در 10 شهریور سال 1353 چشم به جهان گشود. این هنرپیشه بازیگری را از کلاس‌های حمید سمندریان شروع کرد و با فیلم نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ و قارچ سمی فعالیت خود را رسما آغاز کرد. امیر جعفری در همان سال‌ها با سریال بدون شرح، من یک مستاجرم و کمربندها را ببندیم توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این بازیگر طی سال‌های حضور خود در این حرفه از پس نقش‌های کمدی و جدی متعددی برآمده است. او برای بدون شرح، مکس، قاعده تصادف، میوه ممنوعه، زیر هشت و یاغی نامزد جایزه بازیگر کمدی تلویزیونی از جشن حافظ شد.

همچنین بخوانید :

هادی کاظمی

فیلم پول و پارتی

هادی کاظمی بازیگر اهل ایران در 13 آبان سال 1355 به دنیا آمد. او بازیگری را با همکاری‌های کوتاهی که با مهران مدیری داشت شروع کرد و سرانجام در سال 1384 با نقش کلیدی نظام دو برره به شهرت زیادی رسید. هادی کاظمی بیشتر در زمینه کمدی فعالیت دارد و سال 1393 با فیلم ایران برگر وارد سینما شد. این هنرپیشه همواره در کارهای پرفروش و پرتماشاگر حضور پیدا کرده که از میان آنها باید به فیلم‌های ۵۰ کیلو آلبالو، فسیل، بخارست، سریال‌های باغ مظفر، علی‌البدل، قهوه تلخ، شاهگوش، سال‌های دور از خانه، آنتن و اکازیون اشاره کنیم.

نیوشا ضیغمی

معرفی فیلم سینمایی پول و پارتی

نیوشا ضیغمی بازیگر اهل ایران در 18 تیر سال 1359 متولد شد. او بازیگری را از سال 1382 با نقش کلیدی رعنا در سریال در چشم باد آغاز کرد و خیلی زود با فیلم مواجهه وارد سینما شد. این بازیگر دو بار برای فیلم‌های شوریده و حس پنهان نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شد. از فیلم‌های دیده شده خانم ضیغمی باید به پارک‌وی، اخراجی‌ها، توفیق اجباری، پرتقال خونی، خوب، بد، جلف و شهر گربه‌ها اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های فیلم پول و پارتی عبارتند از:

  • داریوش فرهنگ
  • امیرحسین ساربان
  • شادی آهنگر
  • محمدمتین محمدی
  • آریا نرج‌آبادی
  • آزاده زارعی

نقد فیلم پول و پارتی

معرفی فیلم سینمایی پول و پارتی

سعید سهیلی طی سال‌های فعالیت خود به عنوان کارگردان دوبار توانست با فیلم‌های چارچنگولی و گشت ارشاد توانست مدتی رکورد پرفرو‌ش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران را از آن خود کند. این کارگردان با انتخاب بازیگر، ژانر مناسب، تبلیغات خوب و سناریویی که مخاطب را جذب کند، سعی می‌کند تا توجهات را جلب کند. پول و پارتی از این قاعده مستثنی نیست. ساعد سهیلی و پردیس احمدیه شیمی خوبی باهم دارند و داستان عاشقانه آنها جالب تماشا است. حضور بازیگران دیگر فیلم نیز صحنه‌های جذاب آن را تکمیل می‌کند.

همچنین بخوانید :

فیلم تم جوان پسندی نیز دارد که چاشنی اجتماعی آن بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همین اتفاق باعث شده تا پول و پارتی در گیشه موفق عمل کند. اما باید بدانید این اثر چیز جدیدی نیست که پیش از آن ندیده باشید. در واقع کلیشه اکثر رمانتیک کمدی‌های دنیا در پول و پارتی اتفاق می‌افتد. داستان تکراری است اما نمای مدرن‌تر و جذاب‌تری دارد. به طور کلی، این فیلم برای انتخاب تماشای یک اثر عاشقانه و مفرح مناسب است اما نباید انتظار بیشتری از آن داشت.

کلام آخر

بررسی فیلم پول و پارتی

در این مقاله با معرفی و بررسی فیلم پول و پارتی همراه شما بودیم و سعی کردیم تا تمامی نکات و اطلاعات این اثر را با شما به اشتراک بگذاریم. سعید سهیلی بارها نشان داده در ساخت آثاری که گیشه را راضی کند، موفق است. نظر شما درباره این فیلم چیست؟ نکات مثبتی و منفی آن چه هستند. از اینکه دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک می‌گذارید و تا پایان مقاله همراه ما بودید متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا